Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskim Konkursie Jakości „Lider Zaufania Studentów”. Do Konkursu mogą być zgłaszane kierunki i specjalności studiów prowadzone w polskich szkołach wyższych. Zgłoszenia dokonać mogą osoby reprezentujące dany kierunek / specjalność studiów, np. rektorzy, dziekani, dyrektorzy instytutów, dyrektorzy kierunków, przewodniczący rady dyscypliny itp. – czyli osoby z uczelni prowadzącej dany kierunek.
ZGŁOSZENIA PRZYJMUJEMY DO 9 MAJA 2025 r.
WYNIKI KONKURSU OGŁOSIMY NA GALI W WARSZAWIE W CZERWCU 2025 r.
Ideą Konkursu jest wyróżnianie Licencją Jakości „Lider Zaufania Studentów” tych kierunków studiów,
które prowadzone są w sposób przyjazny dla Studenta (słuchacza), uwzględniający jego potrzeby, ambicje, pasje, w atmosferze partnerstwa, wzajemnego szacunku i zaufania pomiędzy Uczelnią a Studentem. Nagrodzimy te kierunki, które cechują się wysoką jakością obsługi Studenta – najważniejszego klienta i beneficjenta Uczelni, a także profesjonalizmem w budowaniu relacji na rynku szkolnictwa wyższego. Podstawowym celem Konkursu jest wspieranie polskiego sektora akademickiego w rozwoju oferty kształcenia i wdrażaniu wysokich standardów w budowaniu relacji ze Studentami. Będziemy
identyfikować i promować kierunki studiów prowadzone w sposób transparentny i przyjazny, a także nagradzać pracujących na ich rzecz przedstawicieli świata akademickiego, którzy dbają o wysoką kulturę obsługi Studenta i najwyższe standardy profesjonalne w komunikacji z nim.
Nasz projekt jest
pierwszym w Polsce Konkursem Jakości dla jednostek Uczelni, w którym oceniamy uczestników metodą
TAJEMNICZEGO KLIENTA. Jurorzy konkursowi, wśród których będą m.in. studenci i specjaliści z zakresu marketingu edukacyjnego, dokonają oceny kierunków studiów i jednostek akademickich „obsługujących” dany kierunek (uczestników konkursu), pracując
metodą tzw. tajemniczego klienta. Metoda ta, zwana także z angielskiego Mystery Shopping, to metoda badań jakościowych, zajmująca się analizą jakości usług organizacji i instytucji, np. przedsiębiorstw, urzędów, szkół, uniwersytetów i innych. Audytor bada uczestnika konkursu anonimowo (
incognito) – np. odwiedzając uczelnię, telefonując do dziekanatu lub sekretariatu instytutu, pisząc e-maila jako student czy kontaktując się z uczelnią poprzez social media itp. W toku wykonywania czynności „tajemniczego klienta” nasz juror ocenia m.in.
- dostępność dla Studenta w audytowanej jednostce wymaganych prawem informacji (np. czy uczelnia udostępniła program studiów, zgodnie z art. 358 ust. 1 Ustawy prawo o szkolnictwie wyższym i nauce),
- kulturę i jakość obsługi (np. czy juror mógł w sposób efektywny zapisać się na studia czy otrzymał w sekretariacie / dziekanacie niezbędne informacje o programie studiów, efektach uczenia się itp.),
- jakość działań marketingowych związanych z danym kierunkiem studiów (np. kompletność informacji przekazywanych kandydatom na studia poprzez kanały marketingowe uczelni),
- wiele innych aspektów wpływających na szeroko rozumianą jakość relacji ze Studentem / klientem.
Jurorzy konkursowi, po wykonaniu swojej pracy, przyznają uczestnikom konkursu punkty rankingowe. Kierunki, które pozytywnie przejdą ocenę „tajemniczego klienta” i uzyskają odpowiednio wysoki pułap punktów rankingowych, otrzymują od nas Godło oraz Licencję Jakości „Lider Zaufania Studentów”, które są wręczane podczas
Uroczystej Gali Finałowej Konkursu w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Godłem i Licencją Jakości „Lider Zaufania Studentów” Laureaci Konkursu mogą posługiwać się przez rok w swojej komunikacji marketingowej – np. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych, w reklamach, ulotkach, na plakatach itp. Poza wyróżnieniami „Lider Zaufania Studentów” w konkursie będą też przyznawane dodatkowe, nadzwyczajne Wyróżnienia. Ich Laureatów wyłoni się, biorąc pod uwagę opinię Ekspertów Konkursu – wybitnych przedstawicieli świata nauki.
Aby wziąć udział w konkursie należy:
1) pobrać i wypełnić zgłoszenie konkursowe -
dostępne TUTAJ;
2) przesłać zeskanowane i podpisane zgłoszenie na adres:
aplikacja@lider-studentow.pl. Na zgłoszenia czekamy do 9 maja 2025 r.
3) cierpliwe poczekać na przeprowadzenie przez nas oceny "tajemniczego klienta". Nasz juror sprawdzi uczestnika konkursu (np. wcielając się w rolę Kandydata zainteresowanego zapisaniem się na studia, przeglądając stronę www czy social media), a następnie przyzna uczestnikowi konkursu Punkty Rankingowe,
4) w przypadku uzyskania pozytywnego wyniku Konkursu - przybyć na Galę w Centrum Nauki Kopernik, odebrać Certyfikat i Znak Jakości i chwalić się tytułem LIDERA ZAUFANIA STUDENTÓW.
Jeśli mają Państwo pytania, zachęcamy do kontaktu: tel. +48 601-623-243, aplikacja@lider-studentow.pl